Konut Sigortası Hasar Anında Neler Yapmalısınız?

Türkiye’nin her yerinden 0850 250 99 99 numaralı Hasar İletişim Merkezine başvurarak hasar ihbarınızı verebilirsiziniz.

İhbar Anında Gerekenler

  • Poliçe ve acente numarası
  • Poliçenin başlangıç ve bitiş tarihi
  • Sigortalının adı, soyadı, ticari unvanı
  • Hasar tarihi ,
  • Tahmini hasar miktarı
  • Hasarın mahiyeti
  • Ekspertiz yapılacak yerin açık adresi ve telefonu

Temin edilmesi gerekli belgeler

  • Sigorta poliçenizin ve varsa ek belgelerinizin fotokopisi
  • Sigorta prim ödemelerinizi belgeleyen makbuz veya diğer belgelerinizn fotokopileri
  • Hasar bedelini ve oluşunu açıklayan yazılı bildiriminiz.(Hasara neden olan kişinin kimliği ve adresi de mutlaka belirtilecektir)
  • Hasar bedelinin ödeneceği banka,şube ve hesap numaranız
  • Tapu senedinizin ve/veya kira sözleşmenizin fotokopisi
  • Vergi levhanızın fotokopisi
  • Muhteviyat ile ilgili hasarlarda işyerine ait envanter kayıtları

    Yangın hasarlarında
    – İtfaiye raporu
    – Savcılık takipsizlik kararı veya savcılık iddianamesinin onaylı sureti
    – Karakol başvuru ve tesbit tutanağı

    Hırsızlık hasarlarında
    – Emniyet Müdürlüğü hırsızlık şubesinden, çalınan emtianın bulunamadığına ilişkin belge.(olaydan 30 gün geçtikten sonra)
    ** Bulunamadı yazısını acenteliğimizden alıp,onaylatabilirsiniz.
    – Karakol başvuru ve tesbit tutanağı

    Fırtına ve ar ağırlığı hasarlarında
    – Meteoroloji raporu

    Sorumluluk hasarlarında
    – Hasarın oluşumunu ve sorumluluğunuzu gösterir tutanak ve/veya mahkeme kararı
    – Zarar görenin maddi hasara uğrayan şey ile ilgili sahiplik belgesi.
    – Zarar görenin bedeni zarar talebi ile ilgili doktor raporu ve masraf belgeleri

    Cam Kırılması Hasarlarında
    – Poliçe fotokopisi
    – Zararı Gösteren Beyan / Talepname
    – Hasara ilişkin Faturalar
    – Hasara ilişkin Fotoğraflar
    – Mal Sahipleri İçin Tapu Belgesi
    – Kiracılar için Kira Kontratı